Klasická masáž

- pomocí této masáže dochází k odstraňění únavy, ochablosti, ztuhlosti, zkráceného - bolestivého svalstva a zároveň k posílení regenerace organismu. Napomáhá lepšímu prokrvení a návratu žilní krve a mízy z periferií do oběhového centra.

Účinky

- projevují se na kůži, šlachách, v kloubních pouzdrech, krevním řečišti, lymfatickém systému i v periferním nervovém systému. Jednotlivé hmaty, jejich průběh a hloubka průniku vyvolávají reakci ve tkáních. Mechanicky se odstraňují povrchové zrohovatělé vrstvy kůže, čímž se uvolní vývody mazových a potních žláz. V masírovaných tkáních se zvyšuje prokrvení rozšířením kapilár všemi průvodními účinky (vstřebávání otoků, výpotků, krevních výronů, zlepšení výživy, zvýšené odplavování metabolitů).
Dosahuje se urychlené vyprazdňování povrchových žil a lymfatických cest. Příznivým odtokem žilní krve se urychluje odstranění nepotřebných produktů látkové výměny. V hlubších vrstvách tkáně, vytíráním a roztíráním, je možné rozrušit srůsty a to v podkožním vazivu a v okolí kloubů a průběhů šlach. Ve svalové tkáni se podle volby hmatů dosahuje zvýšení nebo snížení svalového tonu, zvýšení svalové výkonnosti, snížení bolestivosti a zlepšení funkce.

U klasické masáže se provádějí vydatnější a tvrdší hmaty, které odstraňují nahromaděné únavové látky např. kyselinu mléčnou ve svalech. Upřednostňuje se masáž celková, ale nejčastěji se používá masáž zad a šíje.

Indikace klasické masáže:
- stavy po fyzickém vyčerpání a svalové únavy
- poúrazové a pooperační stavy
- chronické revmatické choroby
- choroby krevního oběhu a cév
- chronické choroby dýchacího systému
- funkční nervové poruchy
- rekonvalescence po těžkých chorobách

Kontraindikace klasické masáže:
- horečnatá, infekční nebo akutní zánětlivá onemocnění
- bezprostředně po jídle
- závažnější krvácivé stavy (hemofilie, leukémie apod.)
- nádorová onemocnění
- onemocnění dutiny břišní spojené se záněty nebo krvácením